Aktivity ke sdílení z Projektu 3
Chtěli bychom sdílet aplikace:
PADLET - organizase souborů
EDPUZZLE - zpracovávání videoklipů
WHEEL OF NAMES - vytváření skupin studentů
PICKERWHEEL.COM - vytváření skupin studentů
CLASSROOMSCREEN.COM - management třídy online Vocaroo - nahrávání zvukových souborů
GOOGLE KEEP - transformace vyfoceného textu do textového souboru
SPEAKPIPE - nahrávání zvukových souborů
RECORDMP3ONLINE - nahrávání zvukových souborů skupin studentů
ONLINEVOICERECORDER - editor zvukových souborů
TWISTED WAVE - editor zvukových souborů
CUEPROMPTER - čtení textů v nastaveném tempu
FLIPGRID - video-diskuse ve skupině studentů
QWIQR - práce s QR soubory Book Creator - organizační platforma pro různé soubory
SCREENCASTIFY - nahrávání pracovní plochy při online vysílání
FLIPPITY - rozložení a skládání vět
MOTE - hlasové poznámky k psanému textu
JAMBOARD - práce s online tabulí
GIFMAKER.ME - práce s gif obrázky a jejich animace
GIFCAP.DEV - vytváření animací
MENTIMETER - získávání zpětné vazby
zde jsou příklady aktivit: a) Práce s Book Creator - což je platforma pro prezentování prací studentů/učitelů. Prakticky všechny aplikace zde mohou být přehledně vloženy a prezentovány (fotky, videa, audio nahrávky, powerpointové prezentace, evaluační nástorje, apod.) b) Způsob zprostředkování frázových sloves, kdy studenti pracují ve skupinách. Učitel každé skupině řekne sadu 7-10 frázových sloves, které jsou tématicky zaměřené a studenti si je poznamenají. Každá skupina pak napíše text, který by měl obsahovat všechna frázová slovesa. Text pak přečtou ostatním skupinám nejdříve rychle, pak pomalu a nakonec s pauzami, které studenti ostatních skupin musí doplnit. c) Práce s aplikací Adpuzzle, což je aplikace zaměřená na zpracování videí na youtube. Je možno najít vhodné již editované video či si vytvořit vlastní. Aplikace umožnuje vložit naše otázky přímo do přehrávaného videa na konkrétní místa.
Příklady aktivit z jiného kurzu:
1) SCAFFOLDING Jedná se o jeden ze způsobů, jak podpořit vzdělávací proces s využitím těch poznatků, které studenti získali v průběhu svého dosavadního života. Ty je potřeba propojit i se schopností vyjádřit se smysluplně dle gramatických pravidel, s dostatečně bohatou slovní zásobou.
Příklad lekce: A) Úvodní aktivita – hra „šibenice“ - studenti hádají jednotlivé hlásky, které jsou součástí hádaného slova → _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (TECHNOLOGY)
B) Dokonči větu ve dvojici – pokus se o pozitivní definici: Technology is …. (např. ulehčuje nám život; pomáhá nám řešit jisté úkoly, dobrý přítel, ale špatný rádce…)
C) Vymyslete několik klíčových slov, která definují váš názor (s negativním kontextem)_ (Např. drahé, konec osobní mezilidské komunikace, nebezpečné – kyberšikana, plýtvání času…) Studenti pracují ve dvojicích – shromažďují názory, porovnávají, popisují a pak společně prezentují svá vyjádření a názory před ostatními. Součástí této činnosti není jen získávání schopnosti srozumitelně vyjádřit svůj názor a postoj, ale jde také o způsob, jak je vyjadřují → gramatika, slovní zásoba, plynulost projevu, výslovnost…
2) NARRATING - Příklad lekce: a) Ukázat obrázek, k němuž se vztahuje příběh,
a klást otázky: kolik osob, kde, jsou, znají se?.....
b) Přečíst začátek příběhu – studenti jen poslouchají, aby se následně ve dvojicích pokusili převyprávět, co slyšeli.
c) Učitel přečte tu samou pasáž znova, ale tentokrát s chybami → studenti reagují a opravují (možno i formou hry ve 2 týmech)
d) Pak se opět ve dvojicích snaží domyslet pokračování a případný konec příběhu.
e) Na úplný závěr se studenti mohou pokusit o dramatizaci příběhu
3) POEMS - práce s básnickými texty
např: Weather Forecast Tomorrow If it rains I will dance in the rain with you. If it snows we will make snow pancakes and eat them together. If it is cold I will warm myself with your smile. If it is hot I will cool myself with your slow clear voice. If there is a fog I will be happy to lose myself for a time. (But please come and find me wont you?)
a) Úvodní aktivita – čtení – pak sdělují dojmy, které v nich báseň vyvolala
b) Pak skládají ve dvojicích rozstříhaný text → následuje kontrola správnosti (učitel znovu čte)
c) V rozstříhaném textu chybí slova (např. rains…will dance) Report Form Výzva: 2020 KA1 CS 19 / 25 → po druhém čtení je doplní na základě toho, co si zapamatovali → společná kontrola a vyvození gramatického pravidla pro vyjádření 1. typu podmiňovacího způsobu → gramatika se přirozeně propojuje s obsahem
d) Procvičování – tvoří vlastní věty: If it rains….. I´LL BUY AN UMBRELLA. If it snows …. I´LL GO SKIING
Z dalšího metodologického kurzu přivezla naše učitelka následující aktivitu:
Yes/No Challenge - Jeden (učitel/student) dává otázky, druhý odpovídá, ale nesmí říct ano ani ne.
Cil je vydržet minutu. Možno obměňovat - např. rozstřel mezi dvěma soutěžícími.
Story telling - učitel začne vyprávět příběh. Při vyprávění dělá pauzy a nechává studenty doplňovat
slova nebo slovní spojení. Studenti si procvičují slovní zásobu a představivost. Učitel může psát na
tabuli nebo v prezentaci osnovu příběhu pro větší přehlednost nebo podpořit studenty vizualizací
příběhu.
Mix and match - studenti dostanou na obrázku soubor několika předmětů, rostlin, … a mají
vymyslet, jak je zkombinovat do nových vynálezů, vymyslet název a reklamní slogan - rozvoj
kreativity a nekonvenčního myšlení
obrázek: