
Metodický kurz Dublin
Ve dnech 1. - 12. července 2024 absolvoval Jiří Linart svůj metodický kurz ve škole Teacher Academy Ireland Limited v Dublinu.
Kurz měl 2 části:
První týden se věnoval tématu AI Tools for Language Teachers a navštěvovalo ho deset účastníků (Slovinsko, Řecko, Polsko, Itálie, Španělsko, Francie a Česká republika).
Obsahem bylo:
- využití AI pro přípravu hodin
- tvorba vlastních učebních materiálů
- využití AI jako hodnotícího nástroje a motivačního prostředku pro aktivní vtažení žáků do probíraného tématu a jejich spolupráci
Druhý týden se zaměřil na CLIL in Secondary School: Practical Activities for All Teachers s devíti účastníky (Španělsko, Itálie, Polsko a Francie)
- výuka odborných předmětů v cizím jazyce prostřednictvím individuální, párové, skupinové a celotřídní práce
- podpora interdisciplinárního učení pomocí čtyř kompetencí - čtení, psaní, poslech a mluvení.
Během kurzu se konaly i další aktivity, kterých se učitel účastnil:
Food Fair - ochutnávka jídla z různých evropských zemí jako seznamovací aktivita, kurz irského tance, komentovaná prohlídka města Dublin, celodenní exkurze do Wicklow County.
Nedílnou součástí kurzu byla i výměna zkušeností a příkladů dobré praxe s učiteli z jiných zemí EU.
Praktické aktivity, které učitel získal během kurzu, plánuje implementovat do výuky do konce školního roku.
na Teacher
Academy Ireland Limited v Dublinu. Stáž se skládala ze dvou částí:
První týden to byly AI Tools for Language Teachers s deseti účastníky
(Slovinsko, Řecko, Polsko, Itálie, Španělsko, Francie a Česká republika)
Obsah:
- využití AI pro přípravu hodin
- tvorba vlastních učebních materiálů
- využití AI jako hodnotícího nástroje a motivačního prostředku pro
aktivní vtažení žáků do probíraného tématu a jejich spolupráci
Druhý týden CLIL in Secondary School: Practical Activities for All
Teachers s devíti účastníky (Španělsko, Itálie, Polsko a Francie).
Obsah:
- výuka odborných předmětů v cizím jazyce prostřednictvím
individuální, párové, skupinové a celotřídní práce
- podpora interdisciplinárního učení pomocí čtyř kompetencí - čtení,
psaní, poslech a mluvení
Před odjezdem jsem se setkal se školním koordinátorem programu Erasmus+ na dvou
schůzkách, během kterých jsem byl poučen o možných nástrahách a nebezpečenstvích
spojených s výjezdem do zahraničí a seznámen s etickým kodexem účastníka Erasmus+.
Vzhledem k tomu, že jsem byl v roli náhradníka, neměl jsem konkrétní očekávání. Pobyt i
samotnou stáž hodnotím velmi pozitivně, zejména díky možnosti výměny zkušeností s kolegy
z různých zemí a praktickému zaměření kurzů. Z profesního hlediska pro mě byla zvlášť
přínosná změna rolí, kdy jsem po letech opět zažil pozici studenta a mohl srovnat výukové
styly dvou odlišných lektorů.
Vše proběhlo podle plánu a nesetkal jsem se s žádnými problémy. Praktické aktivity, které
jsem získal během stáže, plánuju implementovat do výuky do konce tohoto školního roku.