Aktivity ke sdílení
01.12.2019 14:141. Pohybové aktivity ve výuce němčiny
V rámci odpoledního bloku výuky se účastnice kurzu seznámila se základy neurodidaktiky a na vlastní kůži si vyzkoušela některé formy práce, které mají žáky aktivovat a učit jazyku pohybem. Např. Sambatanz – je vhodný především pro začátečníky, pomocí jednoduchých tanečních kroků (houpavý pohyb pravé nohy dopředu a dozadu) se žák učí základní fráze, např. jak se představit, pozdravit... Další aktivity směřovaly k využití pohybu, tedy k zapojení celého těla, kdy se např. žák pomocí pohybu rukou učí slovesné tvary, druhy sloves, příslovce….
2. dále účastnice navštívila gymnázium – chlapeckou školu – Domspatzen
Škola je církevní a má 290 studentů, pouze chlapců. Je moderně zařízená a v Německu patří k prestižním školám. Měla možnost vidět hodinu německého jazyka. Žáci se připravovali na téma Jugend debatieren. Učitel přinesl do výuky různé drobnosti a žáci si museli během krátké chvíle vymyslet 3 argumenty, proč právě ta jejich věc je nejdůležitější na světě. Učili se tak argumentovat. V druhé části hodiny se probírala stavba písemné práce - Erörterung. Protože naše škola připravuje žáky na složení zkoušky Německého jazykové diplomu a zároveň nedisponuje rodilým mluvčím, připravujeme žáky na písemnou část zkoušky, kde žák musí zvládnout tento slohový útvar, mohla tak načerpat cenné informace, tipy a rady, jak tento obtížný slohový útvar správně napsat a jakých chyb se vyvarovat.
3. Jugendsprache ( Jazyk mládeže)
V rámci semináře věnovanému jazyku mladých se účastníci kurzu seznámili s méně známou němčinou, neboť jazyk mládeže je velmi odlišný od jazyka spisovného, je velmi pestrý a nápaditý. Protože naše škola pořádá různá česko-německá setkání s partnerskými školami, má učitelka nyní možnost žáky seznámit s výrazy, které jejich vrstevníci používají, nebo které v dialogu mohli zaslechnout, přestože je nelze najít v žádném česko-německém slovníku. Pracovní materiály byly opatřeny vtipnými obrázky, které částečně usnadňovaly porozumění slov a spojení.
—————