Aktivity a aplikace ke sdílení z Projektu 3

12.04.2023 13:25

Aplikace:

PADLET - organizase souborů

EDPUZZLE - zpracovávání videoklipů

WHEEL OF NAMES - vytváření skupin studentů

PICKERWHEEL.COM - vytváření skupin studentů

CLASSROOMSCREEN.COM - management třídy online

Vocaroo - nahrávání zvukových souborů

GOOGLE KEEP - transformace vyfoceného textu do textového souboru

SPEAKPIPE - nahrávání zvukových souborů

RECORDMP3ONLINE - nahrávání zvukových souborů skupin studentů

ONLINEVOICERECORDER - editor zvukových souborů

TWISTED WAVE - editor zvukových souborů

CUEPROMPTER - čtení textů v nastaveném tempu

FLIPGRID - video-diskuse ve skupině studentů

QWIQR - práce s QR soubory

Book Creator - organizační platforma pro různé soubory

SCREENCASTIFY - nahrávání pracovní plochy při online vysílání

FLIPPITY - rozložení a skládání vět

MOTE - hlasové poznámky k psanému textu

JAMBOARD - práce s online tabulí

GIFMAKER.ME - práce s gif obrázky a jejich animace

GIFCAP.DEV - vytváření animací

MENTIMETER - získávání zpětné vazbya

a)Práce s Book Creator - platforma pro prezentování prací studentů/učitelů. Prakticky všechny aplikace zde mohou být přehledně vloženy a prezentovány (fotky, videa, audio nahrávky, ppt prezentace, evaluační nástroje, apod.) 

b)Způsob zprostředkování frázových sloves, studenti pracují ve skupinách. Učitel každé skupině řekne sadu 7-10 frázových sloves, které jsou tématicky zaměřené a studenti si je poznamenají. Každá skupina pak napíše text, který by měl obsahovat všechna frázová slovesa. Text pak přečtou ostatním skupinám nejdříve rychle, pak pomalu a nakonec s pauzami, které studenti ostatních skupin musí doplnit.

c)Práce s Adpuzzle- aplikace na zpracování videí na youtube, možno najít vhodné již editované video či si vytvořit vlastní. Aplikace umožnuje vložit naše otázky přímo do přehrávaného videa na konkrétní místa.

 

1)SCAFFOLDING

Jak podpořit vzdělávací proces s využitím poznatků, které studenti získali během svého života, potřeba propojit i se schopností vyjádřit se smysluplně dle gramatických pravidel, s dostatečně bohatou slovní zásobou.

Příklad lekce:

A)Úvodní aktivita

– hra „šibenice“  - studenti hádají jednotlivé hlásky, které jsou součástí hádaného slova →

                         _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (TECHNOLOGY)

B)Dokonči větu ve dvojici – pokus se o pozitivní definici:

Technology is …. (např. ulehčuje nám život; pomáhá nám řešit jisté úkoly, dobrý přítel, ale špatný rádce…)

C)Vymyslete několik klíčových slov, která definují váš názor (s negativním kontextem)_

(Např. drahé, konec osobní mezilidské komunikace, nebezpečné – kyberšikana, plýtvání času…)

 

Práce ve dvojicích – shromažďují názory, porovnávají, popisují a pak společně prezentují svá vyjádření a názory před ostatními. Součástí této činnosti není jen získávání schopnosti srozumitelně vyjádřit svůj názor a postoj, ale jde také o způsob, jak je vyjadřují → gramatika, slovní zásoba, plynulost projevu, výslovnost…

 

2)NARRATING - Příklad lekce:

a)Ukázat obrázek, k němuž se vztahuje příběh, a klást otázky: kolik osob, kde, jsou, znají se?

b)Přečíst začátek příběhu – studenti poslouchají, pak ve dvojicích převypráví, co slyšeli.

c)Učitel přečte tu samou pasáž znova, ale s chybami → studenti reagují a opravují (možno i formou hry ve 2 týmech)

d)Ve dvojicích snaží domyslet pokračování a případný konec příběhu.

e)Studenti se pokusí o dramatizaci příběhu

 

3)POEMS - práce s básnickými texty 

např: Weather Forecast

Tomorrow

If it rains

I will dance in the rain with you.

If it snows

we will make snow pancakes

and eat them together.

If it is cold

I will warm myself

with your smile.

If it is hot

I will cool myself

with your slow clear voice.

If there is a fog

I will be happy

to lose myself for a time.

(But please

come and find me

wont you?)

                                  

a)Úvodní aktivita – čtení – pak sdělují dojmy, které v nich báseň vyvolala

b)Pak skládají ve dvojicích rozstříhaný text → následuje kontrola správnosti (učitel znovu čte)

c)V rozstříhaném textu chybí slova (např. rains…will dance)

→ po druhém čtení je doplní na základě toho, co si zapamatovali

→ společná kontrola a vyvození gramatického pravidla pro vyjádření 1. typu podmiňovacího způsobu

→ gramatika se přirozeně propojuje s obsahem

d)Procvičování – tvoří vlastní věty:

If it rains….. I´LL BUY AN UMBRELLA.

If it snows …. I´LL GO SKIING

 

Yes/No Challenge - Jeden (učitel/student) dává otázky, druhý odpovídá, ale nesmí říct ano ani ne.

Cil je vydržet minutu. Možno obměňovat - např. rozstřel mezi dvěma soutěžícími.

 

Story telling - učitel začne vyprávět příběh. Při vyprávění dělá pauzy a nechává studenty doplňovat

slova nebo slovní spojení. Studenti si procvičují slovní zásobu a představivost. Učitel může psát na

tabuli nebo v prezentaci osnovu příběhu pro větší přehlednost nebo podpořit studenty vizualizací

příběhu.

 

Mix and match - studenti dostanou na obrázku soubor několika předmětů, rostlin, … a mají

vymyslet, jak je zkombinovat do nových vynálezů, vymyslet název a reklamní slogan - rozvoj

kreativity a nekonvenčního myšlení

 

—————

Zpět